Dla pacjentów

Przed operacją
Do przeprowadzenia operacji niezbędne jest wykonania następujących badań
  1. MORFOLOGIA
  2. APTT (Układ krzepnięcia)
  3. INR ( wskaźnik protrombinowy)
  4. GRUPA KRWI
  5. JONOGRAM( sód, potas )
  6. GLUKOZA
  7. KREATYNINA
  8. BADANIE OGÓLNE MOCZU ­­
  9. EKG – wykonują osoby po 43 r. życia
  10. HBS ANTYGEN
  11. P/CIAŁA HBS
  12. P/CIAŁA ANTY HCV
  13. CRP
  14. RTG klatki piersiowej PA –wykonują osoby po 43 r. życia (ważne 2 l.)
  15. Proszę odbyć konsultację u lekarza specjalisty w przypadku gdy występują inne dolegliwości  zdrowotne.
  16. Proszę o pobranie badania – WYMAZ  Z NOSA -TLENOWY

Proszę wykonać badania około  tygodnia przed planowanym zabiegiem.

Proszę o pilny kontakt w przypadku pojawienia się: infekcji ( gardło, katar, gorączka, opryszczka), zaistnienia ognisk zapalnych w jamie ustnej lub w obrębie zatok, konieczne jest wyleczenie ognisk zapalnych przed planowaną operacją i dostarczenie zaświadczenia od stomatologa i/lub laryngologa o wyleczeniu.

Proszę o dostarczenie
  1. Kserokopia badań posiadanych przez pacjenta (np. RTG, TK, MRI, USG).
  2. Kserokopia kart informacyjnych z pobytów szpitalnych.
  3. Wyniki badań w formie papierowej.
  4. Potwierdzenia wykonanych płatności za zabieg.
  5. Kule łokciowe.
  6. Orteza stawu kolanowego (otwarta, długa, z regulowanym zakresem ruchu).
  7. Pończochy przeciwzakrzepowe.
Termin oraz miejsce leczenia operacyjnego i hospitalizacji

Adres:
Klinika NovuMed
Wenecka 18
05-110 Jabłonna
Tel: 722 356 838
E-mail: kontakt@novumed.pl

Sprawdź jak dojechać
Przygotowanie do operacji - w dniu operacji należy
  1. Być na czczo, tzn. powstrzymać się od jedzenia 6 godz. i 4 godz. bez picia!!! Pacjent nie będący na czczo nie może być znieczulony do operacji!!!
  1. Wziąć kąpiel lub prysznic całego ciała.
Przyjmowanie leków
  1. Jeżeli pacjent na stałe przyjmuje leki – to proszę rano w dniu operacji przyjąć leki jedynie zwilżając usta przegotowaną wodą.
Operacja nie może być przeprowadzona w przypadku
  1. Obecności ognisk zakażenia w organizmie (zmiany zapalne okołozębowe, przeziębienie, opryszczka, itp.), niewyrównanego nadciśnienia tętniczego, poważnych zaburzeń rytmu serca, niestabilnej choroby wieńcowej.
  2. Istotnych odchyleń od wartości prawidłowych w wynikach badań laboratoryjnych ( w razie wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub sprawdzenie wyników u lekarza POZ).
  3. Pobierania leków zaburzających krzepliwość krwi (np. aspiryna, i jej pochodne, doustne leki antykoagulacyjne) przez okres 7 dni przed operacja, picia alkoholu w dniu operacji.
Potrzebne rzeczy podczas pobytu w Klinice
  1. Piżama ( krótkie spodenki, koszulka)
  2. Szlafrok (według uznania), kapcie, ręcznik.
  3. Przybory toaletowe.
Po operacji
Postępowanie z raną pooperacyjną w domu tak aby nie doszło do zainfekowania rany
  • nie należy moczyć rany, chronić ją poprzez jałowe opatrunki
  • należy obserwować swoją ranę pod kątem- zaczerwienienia, obrzęku, bólu, ocieplania, wycieku ropy ( miejscowe objawy zapalenia), niesprzyjającym objawem jest także gorączka – proszę natychmiast skontaktować się z lekarzem lub asystentką doktora
  • jeżeli lekarz zleci profilaktycznie antybiotykoterapię, nie pomijaj określonej dawki oraz czasu zażycia leku
  • dbanie o higienę całego ciała , codzienna kąpiel pod prysznicem łącznie z myciem głowy
  • opatrunek należy zmieniać 1x na dobę lub w zależności od indywidualnych potrzeb, jeśli opatrunek jest zabrudzony, przemoczony, przesiąknięty lub wydziela się płyn surowiczy

Założenie świeżego opatrunku, należy:

• umyć ręce woda z mydłem
  • usunąć brudny, dotychczasowy opatrunek, oczyścić ranę gazikami nasączonymi np. Octeniseptem w kierunku od dna rany do jej brzegów ( zasada od czystego do brudnego), ewentualnie można przepłukać ranę woda utlenioną, solą fizjologiczną
  • założyć suchy, jałowy opatrunek, tak aby rana była cała zakryta i stabilnie umocowana. Opatrunek powinien być jałowy należy go założyć czystymi rękoma najlepiej w rękawiczkach.
Profilaktyka p/zakrzepowa
Zastrzyki przeciwzakrzepowe – należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń zawartych w karcie informacyjnej dotyczących stosowania farmakologicznej profilaktyki przeciwzakrzepowej.

Medyczne pończochy  do profilaktyki przeciwzakrzepowej (jeżeli zostały zlecone)

• wspomagają przepływ krwi w żyłach ,
  • zmniejszają ryzyko powstania zakrzepicy po zabiegu,
  • zapobiegają rozwojowi zespołu przeciwzakrzepowego w przyszłości.
  • mają one za zadanie wspomagać odpływ krwi żylnej z najniższych odcinków kończyn, wywierać tzw. dozowany ucisk, który jest największy wokół kostki, a następnie stopniowo zmniejsza się ku górze.

Warunkiem skuteczności jest systematyczne  stosowanie i prawidłowe zakładanie pończoch. Bardzo istotne jest, aby pończochy zakładać codziennie rano, przed wstaniem z łóżka. Ich późniejsze zakładanie, gdy kończyna obrzęknie, nie tylko nie będą pełniły swojej roli, ale mogą stać się przyczyną dodatkowych dolegliwości. Podczas zakładania, ważne jest dokładne wygładzenie wszystkich pofałdowań. Czas trwania takiej profilaktyki zależny jest od długości  okresu znacznego ograniczenia aktywności lub unieruchomienia pacjenta (zwykle ok. 3 tygodnie) aż do uzyskania całkowitej sprawności (funkcjonalności).